1/4 Erasmus
60 eerstejaars
33% vrouw
100% Nederlandstalig
De Erasmus School of Economics biedt:
  • Een afwisselende studie met economische en juridische vakken
  • Excellent onderwijs van docenten die ook in het bedrijfsleven en bij de overheid werken
  • Een levendige studieomgeving in een dynamische, moderne stad
  • Aanvullende uitdagingen voor excellente studenten (zoals de Bachelor Honours Class)
  • Een onderscheidende positie op de arbeidsmarkt, hoewel je daarvoor nog wel de aansluitende master Fiscale Economie moet afronden.
2/4 Maastricht University
Fiscale Economie
star Keuzegids topopleiding 2015
€ 308 gemiddelde kamerhuur
36 eerstejaars
27% vrouw
50% Nederlandstalig
50% Engelstalig
Kennis alleen is in een werkomgeving vaak niet genoeg. Je zult ook zelfstandig moeten werken, assertief moeten zijn en problemen kunnen aanpakken. Daarom hanteert de Universiteit Maastricht het Probleem Gestuurd Onderwijs (PGO). In kleine tutorgroepen van maximaal 15 personen zoeken studenten actief naar oplossingen voor 'real life' problemen, aan de hand van de theorie. Hierdoor ontwikkelt de student een academisch denkniveau en leert tegelijkertijd zelfstandig te werken aan reële vraagstukken
3/4 Amsterdam UVA
Fiscale economie
€ 424 gemiddelde kamerhuur
34 eerstejaars
23% vrouw
80% Nederlandstalig
20% Engelstalig
Om de ingewikkelde fiscale vragen aan te kunnen, biedt de bacheloropleiding Fiscale Economie een breed scala aan vakken. Als student Fiscale Economie moet je fiscale vraagstukken niet alleen op een economische, maar ook op een juridische manier kunnen benaderen. Daarom volg je bedrijfseconomische, algemeen economische en juridische vakken. Bijzonder zijn de integratievakken, waar je leert de economische en juridische aspecten van de belastingen met elkaar in verband te brengen.
4/4 Tilburg University
Fiscale Economie
star Elsevier
Keuzegids beste opleiding 2017  1e
€ 253 gemiddelde kamerhuur
? eerstejaars
NAN% vrouw
100% Nederlandstalig
geen unieke kenmerken opgegeven door opleiding
disclaimer: bovenstaande cijfers en beoordelingen zijn aangeleverd door de opleidingen zelf. Wij kunnen de juistheid niet garanderen.