1/2 UU
174 eerstejaars
?% vrouw
? uur contacttijd/week
  • ISW is een brede interdisciplinaire studie die studenten zal aanspreken met een brede sociaalwetenschappelijke interesse.
  • Een bachelor ISW verleent toegang tot de drie masters van ISW en een veelheid van masters in de psychologie, pedagogische wetenschappen, sociologie en beleids- en bestuurswetenschappen.
  • Keuzegids universiteiten 2020: ASW (nu ISW) aan de Universiteit Utrecht als beste beoordeeld ten opzichte van vergelijkbare opleidingen aan andere universiteiten.
2/2 Amsterdam UVA
Interdisciplinaire sociale wetenschap
€ 424 gemiddelde kamerhuur
78 eerstejaars
83% vrouw
? uur contacttijd/week
Je leert bij ISW vanuit meerdere invalshoeken naar een onderwerp te kijken. Maatschappelijke vraagstukken zijn complex en vaak niet te 'vangen' in één discipline: het vereist een aanpak over de grenzen van wetenschappelijke disciplines heen. In de opleiding ISW leer je dwarsverbanden te leggen tussen verschillende benaderingen invalshoeken binnen de sociale wetenschappen.
disclaimer: bovenstaande cijfers en beoordelingen zijn aangeleverd door de opleidingen zelf. Wij kunnen de juistheid niet garanderen.