1/7 Erasmus
87 eerstejaars
78% vrouw
100% Engelstalig
The International Bachelor Arts and Culture Studies is unique in its multifaced approach to arts and culture. You will approach art and culture from different angles, such as sociology and economy, and theories about media, policy, organisations and audiences. This helps you to answer questions such as 'When do we call something 'kitsch'?'. Besides building a theoretical foundation, you will also put your broad knowledge about the arts and culture into practice during the compulsory internship.
2/7 Erasmus
Dual Degree in Arts and Sciences (RASL)
€ 342 gemiddelde kamerhuur
13 eerstejaars
84% vrouw
100% Engelstalig
Het RASL Double Degree biedt studenten de mogelijkheid een universitaire studie te combineren met een HBO-opleiding. In 5 jaar zullen studenten twee diploma's behalen, terwijl ze collegegeld voor maar één bachelor betalen. Dit is een unieke kans om een academische studie te combineren met een creatieve studie. Deelnemende programma's van Erasmus: Liberal Arts and Sciences (EUC) en International Bachelor in Arts & Culture Studies (IBACS).
3/7 Open Universiteit
Algemene Cultuurwetenschappen
gemiddelde kamerhuur
4/7 Radboud Universiteit
Algemene Cultuurwetenschappen
star Keuzegids beste opleiding 2020  1e
Keuzegids beste opleiding 2018  1e
€ 315 gemiddelde kamerhuur
45 eerstejaars
91% vrouw
100% Nederlandstalig
100% Engelstalig
In Nijmegen bestudeer je je hele opleiding lang álle kunstvormen. Aan andere universiteiten komen vaak niet alle kunstuitingen aan bod of moet je een keuze maken. Ook de keuze voor vrije ruimte- of minorvakken verschilt sterk. In Nijmegen kun je 'shoppen' bij onder meer Kunstgeschiedenis, Filosofie, Engels, Frans, Spaans, Duits, Geschiedenis, Communicatie- en informatiewetenschappen en Amerikanistiek. Dat kan lang niet overal.
5/7 Radboud Universiteit
Arts and Culture Studies
€ 315 gemiddelde kamerhuur
59 eerstejaars
?% vrouw
100% Engelstalig
- Study at the best Cultural Studies programme in the Netherlands (ranked nr. 1 in national Elsevier ranking 10 times).
- Experience small-scale, interactive and international classrooms.
- Enjoy an active cultural life in one of the oldest cities of the Netherlands.
- Study a semester abroad or do an internship in the arts and culture sector.
6/7 Tilburg University
Art, Media and Society
gemiddelde kamerhuur
7/7 Tilburg University
Art, Media and Society
€ 253 gemiddelde kamerhuur
geen unieke kenmerken opgegeven door opleiding
disclaimer: bovenstaande cijfers en beoordelingen zijn aangeleverd door de opleidingen zelf. Wij kunnen de juistheid niet garanderen.