1/2 RUG
239 eerstejaars
59% vrouw
? uur contacttijd/week
Bij Bewegingswetenschappen leer je bewegingsgedrag begrijpen, meten en optimaliseren, toegepast op groepen en individuen met verschillende kenmerken. In Groningen staan termen centraal als: verandering en herstel, flexibiliteit en adaptatie, leren, trainen, ontwikkeling, hersenen en gedrag. Door de integratie van medisch-biologische, exacte en sociaal-psychologische vakken komt de theorie tot leven en wordt bruikbaar voor de praktijk. Daarbij is het een levendige studie met actieve studenten.
2/2 Amsterdam VU
Bewegingswetenschappen
star Keuzegids topopleiding 2018
€ 424 gemiddelde kamerhuur
150 eerstejaars
56% vrouw
? uur contacttijd/week
geen unieke kenmerken opgegeven door opleiding
disclaimer: bovenstaande cijfers en beoordelingen zijn aangeleverd door de opleidingen zelf. Wij kunnen de juistheid niet garanderen.

Studenten aan het woord

Amy Jeschke
Rijksuniversiteit Groningen
Vrije Universiteit Amsterdam
Toen ik me als vwo'er ging oriƫnteren, twijfelde ik tussen fysiotherapie en Bewegingswetenschappen. Achteraf ben ik heel blij met de keuze voor Bewegingswetenschappen hier aan de VU. Het programma biedt me diepgang en een stevige wetenschappelijke basis. Daardoor kan ik straks kiezen uit masters die perfect aansluiten op mijn ambitie.