1/4 Universiteit Leiden
68% vrouw
65% Nederlandstalig
35% Engelstalig
geen unieke kenmerken opgegeven door opleiding
2/4 Radboud Universiteit
star Keuzegids topopleiding 2022
€ 315 gemiddelde kamerhuur
100 eerstejaars
63% vrouw
80% Nederlandstalig
20% Engelstalig
Uniek aan de opleiding in Nijmegen zijn de sterke relatie met geneeskunde en dat je vanaf de start van de opleiding al direct contact hebt met patiënten. Daarnaast onderscheidt Nijmegen zich omdat de bacheloropleiding de volle breedte van het vakgebied van de biomedische wetenschappen bestrijkt, zowel op het niveau van de cel en molecuul, het individu en populaties.
3/4 UU
€ 336 gemiddelde kamerhuur
170 eerstejaars
74% vrouw
100% Nederlandstalig
Verschillende invalshoeken
De combinatie van verschillende invalshoeken maakt de studie Biomedische wetenschappen in Utrecht zo uniek. In het onderwijs worden de disciplines (Dier)geneeskunde en Bètawetenschappen (farmacie, scheikunde en biologie) samengebracht, zodat je de inhoud altijd vanuit meerdere perspectieven bekijkt.
4/4 Amsterdam UVA
€ 424 gemiddelde kamerhuur
109 eerstejaars
58% vrouw
60% Nederlandstalig
40% Engelstalig
  • Biomedische wetenschappen aan de UvA werkt nauw samen diverse instituten zoals AMC, Sanquin en NKI.
  • De opleiding steekt systematisch uit boven de basiskwaliteit.
  • Je leert nieuwe onderzoekstechnieken zoals DNA Sequencing gebruiken. Dit is uniek aan de UvA.
  • Tijdens je afstudeerproject werk je mee aan een actueel onderzoek en word je begeleid door onderzoekers die nauw betrokken zijn bij de opleiding. De UvA garandeert je een stageplaats.
disclaimer: bovenstaande cijfers en beoordelingen zijn aangeleverd door de opleidingen zelf. Wij kunnen de juistheid niet garanderen.