1/5 Universiteit Leiden
4/5 Amsterdam UVA
€ 424 gemiddelde kamerhuur
50% Nederlandstalig
  • Een intensieve samenwerking met opleidingen als Geschiedenis, Mediastudies, Europese studies, Taalwetenschap en andere Europese talen.
  • Je krijgt colleges over Hedendaags Frankrijk, Frankrijk en Europa, over Mei '68 en de cineasten van La Nouvelle Vague, maar ook over het Franse culturele erfgoed en de Maghreb-landen.
  • Je volgt ook vakken in een Franstalig land. De opleiding biedt uitwisseling met Parijs en andere steden aan.
5/5 Amsterdam UVA
€ 424 gemiddelde kamerhuur
? uur contacttijd/week
disclaimer: bovenstaande cijfers en beoordelingen zijn aangeleverd door de opleidingen zelf. Wij kunnen de juistheid niet garanderen.

Studenten aan het woord

Jeroen van der Heide
Universiteit Leiden
Ik vind Letterkunde een van de interessantste vakgebieden. Het is veel filosofischer dan je zou denken; we gaan heel diep op de stof in. Taalkunde bevat juist een wiskundig aspect; in de grammatica zijn vaak bepaalde regels waar je je aan moet houden. Dan weet je zeker dat de uitkomst te beredeneren is. Bij de letterkunde liggen de uitkomsten nooit vast en leer je de stof vanuit verschillende perspectieven te bekijken. De afwisseling tussen taal- en letterkunde spreekt me aan.